Ostoreskontraprosessin KPI-tutkimustulokset Suomessa 2015

Jaa

Suomalaisilla organisaatioilla on paljon parannettavaa ostolaskujen käsittelyssä. Baswaren tuoreen tutkimuksen mukaan sähköisenä saapuvien ostolaskujen käsittely on vain harvoin automatisoitu, minkä vuoksi suuri osa tuottavuushyödyistä jää saamatta.

Tutkimus kertoo, että ostolaskujen käsittely on sähköistetty, mutta ei automatisoitu. Automaation määrää kasvattamalla ostoreskontran henkilöstöltä vapautuisi merkittävästi aikaa muihin töihin. Samalla virheiden mahdollisuus prosesseissa vähenee. Verkkolaskujen määrän kasvaminen yleensä lisää myös muiden sähköisten taloushallinnon toimintojen yleistymistä ja sitä kautta koko taloushallinnon sujuvuutta ja tehokkuutta”, kertoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä

Ole hyvä ja rekisteröidy saadaksesi Knowledge Centerin kaikki materiaalit käyttöösi Rekisteröidy »
Lataa